Noutati despre interfete web si interfete evoluate

miercuri, 10 decembrie 2008

Testele ACID2 si browser-ele

Din pacate pentru colegii mei, nu am idei care sa fie legate in mod direct de interfetele web. Insa...

Astazi am avut niste probleme de layout intr-o aplicatie. Cautand pe net sa vad care-i problema, am dat peste o chestie interesanta, de care simt nevoia sa spun si altora.

Toata lumea stie ca browserele afiseaza in mod diferit aceeasi pagina. Motivul se datoreaza faptului ca fiecare browser are un motor diferit (afirmatie oarecum valabila deoarece exista motoare care se regasesc in mai multe browsere - ex. Gecko se gaseste in Firefox, Camino, Netscape si Thunderbird (stiu ca asta nu e browser)). Evident, fiecare motor e mai mult sau putin compliant cu standardele asa ca apar diferente.

Insa, ceea ce nu stiam este faptul ca exista un test care iti poate arata cat de compliant este un browser cu standardul CSS3. Pe scurt, va duceti la URL-ul: http://www.webstandards.org/files/acid2/test.html, si faceti testul.

Mai multe detalii gasiti aici: http://en.wikipedia.org/wiki/Acid2


Ionut


UPDATE: Cristi a semnalat printr-un comentariu faptul ca am facut o greseala in articol: ACID2 este pentru CSS2, nu CSS3... Mea culpa...

2 comentarii:

Anonim,  10 decembrie 2008 la 15:49  

Salut,

Testul ACID2 arata cat de compliant este un browser cu CSS2, nu cu CSS3. Pentru CSS3 exista testul ACID3, insa nu este definitivat (cum nu este, de altfel, nici CSS3), pe care nu il trece niciun browser cu 100/100 (in afara de Opera 10 alpha 1, care este... alpha)

Altfel, articolul e OK

Spor,
Cristi

Ion 10 decembrie 2008 la 15:56  

Mea culpa. Evident ca ACID2 e pentru CSS2 :) Nu de alta, dar el a aparut la inceputul anului 2005, adica cu vreo 8 luni inainte de primul draft al CSS3...

Arhivă blog