Noutati despre interfete web si interfete evoluate

luni, 24 noiembrie 2008

Wiki wiki

Wiki=repede , wiki wiki=repede x2
Trebuie sa fi auzit pana acum de wiki-uri si de minunatiile pe care le pot face pentru o comunitate.
Pe scrut un wiki - este o aplicatie online care permite accesul mai multor useri pentru a colabora. Cel mai bun exemplu care sustine relevanta wiki-urilor este crearea unui document complex la care lucreaza mai multe persoane dintr-o echipa. Daca eu incep documentul si il trimit lui Nelu, el il downlodeaza, il modifica si apoi il trimite din nou ca atsament Mariei, iar ea la randul ei face acelasi lucru si mi trimite mie inapoi. Iar eu intre timp am mai modificat copia mea initiala, e evident ca s-au creat multe copii intermediare necesare si in final eu va trebui sa ma descurc intrce cele doua documente.

De aceea wiki este o inventie grozava. Pe langa facilitarea colaborarii, noile versiuni atat de diverse ofera functionalitati din ce in ce mai interesante.

Personal am folosit DekiWiki - o versiune de wiki care mi-a placut atat pentru simplitatea ei, cat si pentru faptul ca ofera o versiune hostat de ei - ce impune atat de putine limite. Mi-a fost util atat pentru gestionarea colaborarii in cadrul unei echipe mari cat si pentru proiecte personale pe care am putut sa le structurez mai bine.

V-am atsat un filmulet introductiv care explica intr-o maniera hazlie la ce este bun un wiki.

Welcome to the wiki world!

Anca

0 comentarii:

Arhivă blog