Despre PageRank
Poate ca ati auzit despre PageRank sau PR. Sau poate ca aveti instalat Google Toolbar si ati observat ca vi se afiseaza un numar cuprins intre 0 si 10, numit Google PageRank. Sa vedem despre ce este vorba.
Mai intai, ce este PageRank? PR este un algoritm de analiza a link-urilor care atribuie o valoarea numerica unui document dintr-o colectie de documente pe baza importantei documentului. Cu alte cuvinte, PR determina importanta relativa a unui document dintr-o colectie, cu conditia sa existe lgaturi intre documentele respective (link-uri).
O varianta simplista a functionarii algoritmului. Daca o pagina A contine un link catre o alta pagina B, atunci se considera ca pagina A "sustine" pagina B. Deci, cu cat mai multe link-uri exista catre o pagina, cu atat mai mare va fi PR-ul paginii respective. Insa PageRank nu insumeaza pur si simplu valorile PR ale paginilor respective ci PR-ul unei pagini este impartit la numarul link-urilor care se gasesc pe acea pagina. Spre exemplu, daca o pagina are PR egal cu 8 si contine un singur link catre o pagina A, atunci A va primi 8 unitati la PR-ul sau. Insa, daca pagina initiala contine 100 de link-uri, printre care si unul catre A, atunci A va primi doar 0.08 unitati la PR-ul sau. Se presupune ca valoarea calculata de Google foloseste o scala logaritmica. Astfel, devine din ce in ce mai greu sa obtii valori mari ale PR-ului.
In concluzie, cu cat mai multe pagini web contin link-uri catre site-ul vostru, cu atat mai mult va creste PR-ul vostru.
Florin
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu