Noutati despre interfete web si interfete evoluate

duminică, 16 noiembrie 2008

Despre PageRank


Poate ca ati auzit despre PageRank sau PR. Sau poate ca aveti instalat Google Toolbar si ati observat ca vi se afiseaza un numar cuprins intre 0 si 10, numit Google PageRank. Sa vedem despre ce este vorba.

Mai intai, ce este PageRank? PR este un algoritm de analiza a link-urilor care atribuie o valoarea numerica unui document dintr-o colectie de documente pe baza importantei documentului. Cu alte cuvinte, PR determina importanta relativa a unui document dintr-o colectie, cu conditia sa existe lgaturi intre documentele respective (link-uri).

O varianta simplista a functionarii algoritmului. Daca o pagina A contine un link catre o alta pagina B, atunci se considera ca pagina A "sustine" pagina B. Deci, cu cat mai multe link-uri exista catre o pagina, cu atat mai mare va fi PR-ul paginii respective. Insa PageRank nu insumeaza pur si simplu valorile PR ale paginilor respective ci PR-ul unei pagini este impartit la numarul link-urilor care se gasesc pe acea pagina. Spre exemplu, daca o pagina are PR egal cu 8 si contine un singur link catre o pagina A, atunci A va primi 8 unitati la PR-ul sau. Insa, daca pagina initiala contine 100 de link-uri, printre care si unul catre A, atunci A va primi doar 0.08 unitati la PR-ul sau. Se presupune ca valoarea calculata de Google foloseste o scala logaritmica. Astfel, devine din ce in ce mai greu sa obtii valori mari ale PR-ului.

In concluzie, cu cat mai multe pagini web contin link-uri catre site-ul vostru, cu atat mai mult va creste PR-ul vostru.

Florin

0 comentarii:

Arhivă blog