Noutati despre interfete web si interfete evoluate

joi, 13 noiembrie 2008

Despre comunitati sociale si magazine online

Am mai auzit despre comunitati sociale, gen Hi5, YouTube, Moodle (?). Ele permit mai multor utilizatori sa impartaseasca idei, resurse, ganduri, fisiere, informatii, ... si lista poate continua. Este chiar util sa aflii cate ceva in plus despre prietenii tai, depre ce le place sau nu le place, despre ce au mai facut ... si o mutime de alte lucruri.

Ceea ce am aflat de curand, este ca aceste comunitati sociale se pot forma si altfel si anume in cadrul magazinelor virtuale. Da, in momentul in care ne inregistram pe un site, oferim o serie de informatii despre noi acelui magazin. Pe masura ce cumparam, se formeaza un profil al nostru. Si uite asa, magazinul capata o baza de date cu preferintele utilizatorilor.

Care este legatura cu interfetele web? Una destul de evidenta. Folosind informatiile din reteua sociala creata, programatorii site-ului pot oferi continut particularizat utilizatorilor. In felul acesta, cand voi intra pe site-ul magazinului, voi vedea o lista cu produse care sa reflecte preferintele mele (poate doar, doar voi mai cumpara unul din ele). Si astfel ajungem la imbunatatirea interfetei web pe care utilizatorul o foloseste pentru accesarea site-ului.

O alta modalitate de folosire a informatiilor din reteaua sociala a magazinului este de a folosi preferintele celorlalti utilizatori pentru a-mi oferi mie sugestii de obiecte pe care le pot cumpara. Cum functioneaza? In primul rand mi se determina profilul din cadrul magazinului pe baza a ceea ce am mai cumparat. Apoi sunt cautati utilizatorii care au preferinte similare (eventual care au dat note produselor respective). Se extrage din lista de preferinte a utilizatorilor o alta lista de obiecte pe care ei le-au cumparat (dar eu nu) si mi se ofera ca recomandari pentru a le cumpara. Destul de interesant. De exemplu, Amazon are o politica destul de agresiva de recomandari.

Voi ce parere aveti despre folosirea informatiilor legate de profilul de utilizator in scopuri de marketing?

Florin.

1 comentarii:

Unknown 20 noiembrie 2008 la 05:11  

Eu cred ca recomandarile sunt binevenite. Pana la urma, daca nu vrei sa cumperi un produs, nu-l cumperi si gata ( nu ti-e necesar, nu ai posibilitati financiare)! Mai exista si o alta modalitate prin care se fac recomandari, intr-un mod chiar mai agresiv decat cel mentionat de voi. Este vorba de cross-selling si up-selling. Vom scrie pe blogul nostru despre aceste procedee de marketing si vom incerca sa completam intr-un anumit fel acest post, care a adus in prim plan un subiect destul de bun! Ne-ati dat idei :) Va multumim!

Arhivă blog