Noutati despre interfete web si interfete evoluate

marți, 2 decembrie 2008

Prietenosi cu toata lumea

Astazi m-am jucat cu optimizarea URL-urilor pentru un website facut in Joomla! . Mai precis, intentia era devenim prietenosi atat cu userii cat si cu motoarele de cautare folosin ceea ce se numeste SEF URLs - Saerch Engine Friendly URLs. Dupa ce am tot cautat explicatii si sfaturi despre cum sa folosesc fisierul .htaccess pentru a-mi atinge scopurile - si am gasit un tutorial bunicel aici m-am hotarat sa merg pe calea mai batatorita si sa incerc sa instalze o extensie pentru Joomla! care face munca aceasta mai usoara.

La prima vedere, OpenSEF parea sa fie alegerea cea mai buna. Totusi avea nevoie ca fisierul .htaccess sa fie modificat corespunzator, si nici asa nu am reusit sa scot ceva functional. Asa ca am mers mai departe si am incercat extensia sh404SEF care are avantajul ca functioneaza si fara fisierul .htaccess. In plus imediat dupa configurarea destul de intuitiva a interfetei noii componente, website-ul a devenit prietenos cu toata lumea afisand URL-uri bazate pe titlurile paginilor. Pentru ca perfectiunea este ceva greu de atins, inca nu am reusit sa scap de un index.php, intre baza URL-ului si sfarsitul prietenos. Dar sa zicem ca am facut un pas destul de mare catre imprietenirea cu utliziatorii si cu motoarele de cautare.

Care este experienta ta cu URL rewriting. Ai gasit un tutorial mai complet despre cum sa faci asta doar din .htaccess. Daca da, spune-ne si noua! Sau poate folosesti chiar Joomla!. Care este extensia castigatoare din punctul tau de vedere?

0 comentarii:

Arhivă blog