Noutati despre interfete web si interfete evoluate

joi, 20 noiembrie 2008

Starcraf2 si XML-ul

Un post foarte scurt:

Nu stiu cati dintre cei trei care urmaresc acest blog sunt pasionati de Starcraft, dar e un lucru care merita sa fie spus despre site-ul Starcraft2: este facut doar cu XML-uri si XSL-uri (plus, evident, Flash).

Insa, din cauza asta, consumul de resurse este putin cam mare. Folosind Process Explorer, lucrurile raportate arata cam asa (am folosit ultimele versiuni disponibile pentru browsere, fiecare a fost deschis pe aceeasi masina si a fost incarcat doar site-ul http://www.starcraft2.com/, sistemul de operare fiind Windows XP SP3):

  1. Internet Explorer 7: private bytes: 72M, virtual size: 208M, 1 proces cu 12 thread-uri;
  2. Firefox: private bytes: 41M, virtual size: 115M, 1 proces cu 16 thread-uri;
  3. Chrome: private bytes: 18+17+48M (are trei procese diferite), virtual size: 125+76+127M, 3 procese cu cate 25, 2 si 7 thread-uri. Aici trebuie sa ma adaug si faptul ca are un consum imens de procesor (imi tine un core cam pe la 100%).

Asa ca vin si-mi pun o intrebare simpla: oare chiar merita sa folosesti XML-uri pentru a face interfete? Recunosc ca e simplu. De exemplu, site-ul Starcraft 2 e foarte curat. Codul sursa e pe intelesul oricui. Totul e frumos. Mai putin consumul de resurse...

Disclaimer: recunosc ca datele de performanta pentru browsere pot sa varieze, insa ele vor fi in jurul acelorasi valori.

Ionut

0 comentarii:

Arhivă blog